ScaleModelStore.com
Verzendkosten naar
slechts
€ 8.95
Uw wagentje is leeg 
MasterCardVisaamexPayPal
Home Betaling Verzending Defecten & retouren FAQ Over ons Klantenkorting Nieuwsbrief Gastenboek Log inlock
44 verzamelaars online!

Veelgestelde vragen

Over de producten

Hoe groot zijn de modellen?
Dat is uiteraard afhankelijk van het vliegtuigtype en de schaal. Zie deze pagina voor meer informatie.

Ik zoek een model van type X en maatschappij Y, kunnen jullie dit maken? We maken de modellen niet zelf, we verkopen slechts bestaande modellen van verschillende merken (Herpa, GeminiJets, etc.). De merken bepalen welke modellen ze maken. We nemen altijd ALLE nieuwe modellen op voorraad van de merken die we verkopen, als we een model niet hebben bestaat het niet of is het niet verkrijgbaar.

Wanneer komt model X binnen?
Zodra we dit weten staat het op de website, en kan het model voorbesteld worden. Als deze informatie op de website ontbreekt weten we niet wanneer het model binnenkomt.

Over reserveringen

Kan ik een model reserveren?
Ja, als u een account heeft kunt u modellen toevoegen aan uw reserveringslijst. Lees voor meer informatie de pagina over reserveringen.

Mijn reservaring verloopt bijna, kunnen jullie hem langer vasthouden?
Dit is helaas niet mogelijk. Ons systeem berekent hoe lang u modellen kunt reserveren. Begrijp a.u.b. dat we heel veel gereserveerde modellen hebben liggen voor veel klanten. Dit neemt veel dure ruimte in, we moeten de modellen en de verzekeringskosten financieren, en we lopen het risico dat modellen uiteindelijk toch niet worden verkocht. Daarom moeten we een limiet stellen aan de reserveringen. Wel kunt u reserveringen vaker verlengen zodra uw bestelhistorie groeit.

Over uw bestelling

Kan ik langskomen om een model op te halen?
Nee, we verkopen alleen via onze website. Op deze manier kunnen wij efficiënter werken en dit ziet u terug in onze lage prijzen.

Waarom bieden jullie geen gratis verzending aan?
Gratis verzending bestaat helaas niet. Als de verzending 'gratis' is, zijn de verzendkosten verwerkt in de (hogere) productprijzen. Wij kiezen ervoor om de productprijzen zo laag mogelijk te houden.

Kunnen jullie een model toevoegen aan/verwijderen uit een bestelling?
Nee. Zodra u een bestelling heeft bevestigd kan deze niet meer aangepast worden. Zolang u de bestelling nog niet heeft betaald kunt u deze nog wel annuleren, zodat u een nieuwe, complete, bestelling kunt doen.

Ik heb twee bestellingen gedaan. Kunnen jullie deze combineren, zodat ik verzendkosten uitspaar?
Nee, dit is niet mogelijk om verscheidene redenen:
Denk dus a.u.b. goed na voor u een bestelling plaatst. Eventueel kunt u modellen ook eerst reserveren voordat u ze bestelt.

Kunnen jullie mijn bestelling niet nu maar pas later verzenden?
Bestellingen worden ingepakt en verzonden zodra we de betaling hebben ontvangen. Als u de bestelling liever later ontvangt reserveer de modellen dan eerst, zodat u de bestelling later kunt plaatsen.

Willen jullie alle modellen in mijn bestelling controleren op fouten en defecten?
Hier zijn we eerlijk over: dat kunnen we niet. Redenen hiervoor zijn: Natuurlijk proberen we altijd een snelle controle uit te voeren, met name bij modellen die vaak bekende problemen hebben. En als u een model met een probleem ontvangt zullen we voor een oplossing zorgen, zie ook de pagina defecten.

Andere grote webshops zullen alle modellen ook niet kunnen controleren. Dit is simpelweg onmogelijk met de lage marges waar webshops mee moeten werken. Als u 100% zeker wilt zijn een foutloos model te kopen is de beste manier om naar een fysieke winkel te gaan en het model zelf te controleren.

Ik heb een defect model ontvangen
Zie de pagina defecten.