67 verzamelaars online!

Defecten

Heb je een defect model van ons ontvangen? Onze excuses daarvoor. We lossen dit probleem voor je op.

Neem a.u.b. eerst contact met ons op, door een reply te sturen op de e-mail met de bestelbevestiging. Voeg een foto van het probleem toe als bijlage en vermeld het modelnummer waar het om gaat.

Indien mogelijk sturen we een reserveonderdeel mee met een volgende bestelling. Als een defect model niet gerepareerd kan worden moet het meestal naar ons retour gestuurd worden. Zodra wij het defecte model hebben ontvangen sturen we een vervangend exemplaar mee met een volgende bestelling. Neem wel altijd eerst contact met ons op vóór je het model terugstuurt.

Wat wij niet als schade zien: onderdelen (motoren, vleugels, antennes, etc) van volledig geassembleerde modellen kunnen losraken tijdens de verzending. Dit kan eenvoudig worden opgelost door het losse onderdeel terug te plaatsen en eventueel te lijmen. Dit is gewoonlijk geen reden voor een terugbetaling of vervanging. Dit is uiteraard anders als er ook 'echte' schade is opgetreden, zoals verfschade. Doosjes zijn niet altijd 100% ongeschonden, door het transport van de fabrikant naar ons of het transport van ons naar de klant. Een doosje is bedoeld om het model te beschermen, een beschadigd doosje is geen reden voor een terugbetaling.
Modellen zijn altijd deels handgemaakt, en hebben hierdoor vaak kleine imperfecties. Klanten die modellen bestellen accepteren de aanwezigheid van kleine imperfecties en kunnen hiervoor geen aanspraak maken op een terugbetaling. Uiteraard kunnen modellen wel altijd op eigen kosten worden teruggestuurd voor een terugbetaling, zoals hieronder bij 'Retouren' beschreven.

De onderdelen van goedkopere snap-fit ​​modellen zijn soms lastig te monteren. Maar als klanten dergelijke modellen aan ons retourneren, slagen we er altijd in om ze in elkaar te zetten. Als je denkt dat een onderdeel echt niet past dan kan je een klein stukje afvijlen van de plastic verbinding die je in de romp steekt. Mocht een onderdeel er makkelijk uitvallen, dan kan dit met een klein druppeltje secondelijm verholpen worden. Kleine lakdefecten komen vaak voor en vormen geen reden voor vervanging of terugbetaling.

De wielen van metalen modellen, vooral Gemini en JC Wings, staan ​​vaak wat scheef. Ze kunnen voorzichtig in een betere positie worden gebogen. Dit is normaal voor deze modellen en geen reden voor vervanging of terugbetaling.

Retouren

Bestelde artikelen kunnen binnen 14 dagen na ontvangst (zichttermijn) worden geretourneerd. We accepteren retouren enkel indien de artikelen in dezelfde staat verkeren als waarin wij ze hebben opgestuurd. Indien een volledige bestelling wordt geretourneerd vanuit een land binnen de EU, dan worden de kosten van de goedkoopste verzendmethode naar uw land ook terugbetaald*. De kosten voor het terugsturen worden niet vergoed.

Indien je modellen van buiten de Europese Unie retourneert, schrijf dan 'RETURNED GOODS - FAILED SALE' op het CN22/CN23 document met de daadwerkelijke waarde van het artikel. Wij moeten douanekosten betalen alvorens het pakket bij ons wordt afgeleverd, deze kosten worden in mindering gebracht op de terugbetaling.

Een terugbetaling wordt enkel uitgevoerd op het betaalmiddel waarmee de bestelling is betaald.

Retouren kosten ons veel tijd en geld. Als we vinden dat een klant te veel retourneert kunnen we de vaste klantenkorting beëindigen.

* Indien een pakket geweigerd werd of niet werd afgehaald bij het afhaalpunt is er geen sprake van een zichttermijn en worden de verzendkosten niet terugbetaald.

Adres en verzendinstructies

Het retouradres is:

ScaleModelStore.com
Waarderweg 56
2031 BP Haarlem
Nederland

Schrijf a.u.b. het nummer van de bestelling op de doos en plaats indien mogelijk de factuur ook in de doos.

Gebruik altijd een stevige doos, bij voorkeur de doos waarin wij het model hebben verstuurd. Gebruik nooit een enveloppe, dit kan schade veroorzaken aan het model!
Stuur de modellen altijd terug in de originele en complete productverpakking. Gebruik voldoende opvulmateriaal zodat de artikelen aan alle kanten beschermd zijn en niet kunnen schuiven in de doos. De klant is verantwoordelijk voor schade of verlies tijdens de retourzending.