The additional wheels on this airplane did serve a purpose, and were far more than merely an aesthetic choice. Indeed, according to Travel Update, this was because of an infrastructure issue at some Indian airports. However, these were not common across A320s, and only affected a small number of Airbus A320 aircraft in service. The quirk dated back to the era of Indian Airlines, which received 31 double-bogied A320s between June 1989 and December 1994. These aircraft then ended up at Air India after Indian Airlines was merged into the flag carrier. While the A320 is not the heaviest aircraft, it still carries substantial weight. During landing, taxi, or takeoff, this can cause stress on the runway pavement. As it turns out, some of India's pavements had a lower classification. The classification number gives details relating to the strength of the pavement, and the amount of weight it can handle. Due to this lower classification number, the load of the aircraft had to be distributed across multiple wheels. As such, some of Air India's A320s had these extra wheels.
Schaal:
1:200
Afmetingen: zie
deze pagina
Materiaal: voornamelijk metaal
Staander: meegeleverd
Merk: Inflight200

Nr: IF320IC1023
Op voorraad:
5+
Groenere optie!
In tegenstelling tot andere winkels vervoeren wij dit model vanaf de fabriek in China naar ons magazijn zonder gebruik te maken van luchtvracht. Wij houden net zoveel van vliegtuigen als jij, maar luchtvracht heeft wel een grote impact op het milieu. Luchtvracht is bovendien erg duur, door gebruik te maken van andere transportmiddelen kunnen we modellen voor een lagere prijs aanbieden.
Het enige voordeel van luchtvracht is dat het heel snel is. Maar dat vinden wij niet belangrijker dan alle nadelen. Als je een model vooraf reserveert weet je zeker dat je het bij ons kunt kopen. Tegen een lagere prijs, met minder impact op het milieu.
Toegevoegd aan website: 2024-11-14
Brochure / aankondiging:
augustus 2023